Varoitus: tässä merkinnässä on paljon linkkejä aiempaan tuotantooni. Mukana myös ääni.

Iines taannoin paheksui liiallista lukijamäärien vahtaamista. Mutkun tässä on kohta käsillä merkittävä tapahtuma, sadan tontun juhla, niin rohkenen hieman harjoittaa napaantuijottelua.

Miten minusta tuli minä -postauksen kommenteissa ystävällinen Binääri (minne Miseraabeli sivusi on kadonnut?) opasti minulle Google Analyticsin käyttöä. Olen nyt hieman tonkinut tilastoja ja havainnut, että minulla on käsittämättömän uskollisia lukijoita!

uskolliset

Kiitos teille! Kiitos myös aktiivisille sisänheittäjile!

sisaanheittajat

Suosituin tänne tuova hakusana ei kesän jälkeen enää ole ollut prosenttilasku, vaan syntymäpäiväpuhe. Myös muistokirjoituksella tänne tullaan paljon. Hakeville on ollut tarjolla Synttärirapossa esittämäni kooste PA:n minulle pitämästä syntymäpäiväpuheesta (Kuka tuon postauksen aikoinaan lukenut arvasi, että se äitinsä kanssa samassa puistossa edelleen leikkivä tyyppi on PA?). Muistokirjoituksia löytyy kaksi.

Ajattelin nyt tarjota vähän lisää syntymäpäivien ja surunvalittelujen kanssa tuskaileville. Ystäväni Etana ihmetteli taannoin, miksi ihmiset haluavat käyttää sitaatteja. Kenties tehdäkseen itsestään sivistyneemmän vaikutelman? Minä uskon, että runo- ja aforismisitaatteja käytetään, kun omat sanat tuntuvat loppuvan ja joku toinen on osannut pukea saman tunteen paremmin sanoiksi. Sitaatteja etsivän kannattaa suunnata Saaganetiin. Sieltä löytyy sivutolkulla runoja ja ajatelmia. (Olenko minä nyt rikollinen kun linkkaan, vaikken tiedä, onko tekstien julkaisuun asianmukainen lupa?)

Olen lisäksi äänittänyt Evocaani kaksi pikku albumia, Syntymäpäivä ja Muistohetki. Tästäkin nuo runot voi kuunnella. (Olenko minä viimeistään nyt rikollinen, kun lueskelen muiden tekstejä lupaa kysymättä? Mitä pitäisi tehdä, ettei olisi?)

Syntymäpäivä

Kyllikki Villa, Ikäisekseen hyvin säilynyt

Tuntemattoman tekijän runo kolmikymppiselle

Muistohetki

Helena Anhava, runo kokoelmasta Kysy hiljaisuudelta itseäsi

Toivo Pekkanen, Lähtö

Jaakko Haavio, pätkä Postillaa

***

Tämän merkinnän myötä otan käyttöön kategorian Kuunneltavaksi. Sillä leimalla aion stemplata ne merkinnät, joissa on äänilinkki. Lisään myös sivupalkkiin suoran linkin Evocaani. Ja prosenttiprujuun myös!

18 vastausta to “Varoitus: tässä merkinnässä on paljon linkkejä aiempaan tuotantooni. Mukana myös ääni.”

  1. Kata Says:

    Wow. En ole vieläkään kerennyt tutustua Evocaan. Kiehtovaa, teen sen pian!

  2. Onna Says:

    Minä taisin Alamäessä käydä kommentoimassa Suuren Sukulaisuuspaljastuksen jälkeen, että kukas muu kuin PA olisi voinut sellaisen syntymäpäiväpuheen pitää.

    Olen siis täysin ulkopiiriläinen kommentoija, ja olin aivan yhtä äimänä tästä paljastuksesta kuin moni muukin. Minä vain heti muistin tuon hiristen SÄ:stä lukemani puheen ja mieleen jysähti sana ”tietenkin!”

  3. Helena Says:

    Kiitos.
    Kuuntelin Kyllikki Villan ”Ikäisekseen hyvin säilynyt”. Arvelin ja toivoin, että se olisi lähellä minua. Ja oli.

  4. Sun äitis Says:

    Kata,
    minä täällä innolla vartoan ääntäsi!

    Onna,
    muistan hyvin kommenttisi! Mitä tarkoittaa hiristen? (asiayhteydestä päättelen, että se on aika kiva sana)

    Helena,
    ehdottomasti on!

  5. Petja Jäppinen Says:

    Onko Sun Äitis menettänyt flaksinsa?
    Nykyään joka Blogilistan kautta tulee Ihmiskuntaan enemmän porukkaa kun täältä?
    Toki tämä vielä on hyvänä kakkosena.

  6. Sun äitis Says:

    Petja,
    voi olla, että ikä alkaa painaa. Rehellisesti sanoen en ollut edes ajatellut, että tätä kautta paljon liikutaan Ihmiskuntaan, kun itsekin tulen Blogilistan kautta! Siksipäs olenkin ihan hämmästynyt, että Sun äitis ylipäätään erottuu Ihmiskunnan tilastoissa!

  7. Petja Jäppinen Says:

    Eniten yksityissaiteista on viime aikoina tullut liikennettä tätä kautta.
    Kumulatiivisesti blogilista ohitti tämän hiljan, mutta ero ei vieläkään ole kovin suuri.

  8. Sun äitis Says:

    Eiku nythän mä hogasin, se oli varmaan se diplomilinkki, kaikki halusivat nähdä, millaisen plakaatin minulle myönsit! Ja sen vaikutushan vähitelleen hiipuu, kun tulee tätä muuta tauhkaa päälle!

  9. Marri Says:

    Munki piti nyt sitte hankkia tommonene analytiksi. On aina hyvä tietä, että ’meille’ tullaan hakukoneista etsimällä xxl-naisia (itse olen tosin vain m/l riippuen hian ja pultun pituudesta) ja valkovuotoa.

  10. squar Says:

    Terve! Joutu sit tää munkin Macbook huoltoon (uusivat logiikkakortin ja superdrive-aseman). Noh onneks meni takuuseen. :/

    Eilen sain takas ja nyt kaikki toimii. 🙂

  11. Sun äitis Says:

    Marri,
    tilastojen kyttääminen on puoli huvia, eikö! Mulla on suurimmaksi osaksi aika asiallisia hakusanoja, ei mitään noin peri naisellisia juttuja kuin sinulla!

    Squar,
    olenkin ihmetellyt, kun ei Funktio ole yli kuukauteen päivittänyt! (tiedetään, ei se huolto sentään niin pitkän kestä, eli kai siinä päivittämättömyydessä jotain muutakin on taustalla)

    Sympatiis!! Mun on ollut jo kolme kertaa huollossa:ensin logiikka, sitkun tuli takas ei akku latautunut eikä superdrive toiminut (ei edes romppua lukenut). Tuon viimeisen huomasin vasta myöhemmin, kun en heti tarvinnut asemaa. Voi hyvinkin olla, että se olisi pitänyt vaihtaa samalla kuin logiikka, ihan niin kuin sinulla tehtiin.

    Ne väittävät, että takuukorjauksiin menee jotain kymmenen prosenttia Maceistä, mutta mä en kyllä tunne ketään, joka olisi siltä välttynyt!

    No, hyvä, että bookisi on taas takaisin toimintakuntoisena!

  12. Tux Says:

    v!–Tässä pitäisi olla kuva
    I am Tux
    Binääri-nikki(pysyvästi) ja Les Misérables(ainakin tällä hetkellä ajan puutteen takia) on kuopattu vanhan bloggerin ja betan mukana. Keskityn nyt opiskeluihin ja pay-per-post /”click adds please”-bloggaamiseen, ja kahteen muuhun projektiin (Liittyy ftp-postiini blogissa) Mitäs muuta minun piti…Minun uusi nikki on tux [tuossa yllä pitäisi olla], tuo linuxin pikku pingviinin mukaisesti. Mutta kurja-blogista älä huoli, sillä les miserables taikka vastaava tulee vielä palaamaan kun vaan saan lisää aikaa ja aiheita mistä kertoa!

  13. Tux Says:

    Les Misérables/kurjat on telakalla ajanpuutteen ja vähäisen suosion takia, ja binääri-nikki kuopattiin ja uusi nimi otettiin uuden virallisen bloggerin kunniaksi. Olen nykyään se, joka tunnettiin aikaisemmin binäärinä eli nykyisin Tux, linuxin pingviinin mukaisesti. Keskityn opiskeluihin ja pay-per-post/”just click that adsense” toimintaan, mutta lupaan että les miserables taikka siis suomeksi kurjat palaa vastaavana taikka parempana englanninkielisenä kun saan aikaa tälle ja kiinnostavia aiheita. *Kommentin tekijän kommentti tähän* yritin laittaa tux-kuvakkeeni tähän viestiin mukaan mutta epäonnistuin joten joudun tyytymään vanhaan tapaan: http://img325.imageshack.us/img325/5962/tuxkiss3un.jpg

  14. Sun äitis Says:

    Tux,
    olitpas sinnikäs! Kurkkasin äsken tuonne moderointijonoon, jonne kaikki kommenttisi olivat jostain syystä juuttuneet (vain Veijo Blogsome tietää syyn eikä kerro, asetuksista olen sallinut kommentit, kunhan niissä ei ole yli kymmentä linkkiä!)

    Hyvä että pidät tilanteen tasalla, näiden nimimuutosten kanssa olisi muuten ihan helisemässä! Lykkyä opiskeluun ja projekteihin!

  15. Tux eli vanha binääri Says:

    Seuraavalla kerralla lisää myös paikallinen listaus näkyviin:P Näkisi kuinka monta olisi Kuopiosta taikka Helsingistä seurannut Sun äitis-blogia

  16. Onna Says:

    Hiristä = nauraa kihertää, hihittää. Eli tämän asian yhteydessä ehdottoman positiivinen sana. Ja yleensä muutoinkin! Voi olla pilkallista naurua, mutta ei pilkallista hiritystä. Onkohan tämä taas meidän perheen omia sanoja, vai lieneekö pohjoisen sana.

    Kuulin pohjoisesta Helsinkiin muuttaneelta ystävältäni, että kaupassa myyjä ei ollut ymmärtänyt sanaa luutu (=rätti, riepu). Olin aivan äimänä.

  17. Petja Jäppinen Says:

    Luutusta…
    Kuulin joulun alla kahden toimittajan keskustelevan, mitkä mahtavat olla uutimet.

  18. Sun äitis Says:

    Onna & Petja,
    vähänks oon rohee, kun hallitsen sekä luutun (myös muodossa kluuti) että uutimet. Mut mäpäs en olekaan toimittaja, vaan kansalaissurinalisti.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


