Interblogistiikkaa

Viikon 34 Kansalaismediakatsaukseen on poimittu edellinen merkintäni. Vähänks olen ylpeä! Olen päässyt hienoon seuraan: siellä on kuultu mm. Kirstiä, Kauraa, Jania ja Mari Koota. Aika hauska idea lukea vakavalla äänellä otteita blogeista kuin sanomalehtikatsauksessa ikään (ja tätä mieltä olisin, vaikken olisi itse päässyt valittujen joukkoon!). Katsauksen voi tilata myös RSS-syötteenä ja ääniraidan iTunesin kautta podcastina.

Huomio on balsamia haavoille, jotka Rockin’ Girl Blogger -merkistä osattomaksi jääminen on sieluuni raastanut. Onneksi Ohari palautti mieleen, että minulla on oikeus Kuuliksen Kultainen megafoni 2005 ehdokas -merkkiin, jonka nyt askartelin sivupalkkiin (alkuperäisen ohjeistuksen mukaan minulla olisi ollut oikeus tatuoida merkki jonnekin päin kehoa, kun myöntämishetkellä minulla ei ollut omaa blogia. Tatuoin merkin alkujaan Blogger-profiiliini, jossa se on siitäpitäen pysynyt.)

Kun sivupalkkihommissa kerran olin, niin samalla sitten viilasin vähän muutakin.

Minä kuulemma olen taannoin luvannut Virkanaiselle, että palkkiini ilmaantuu namiska, josta voi tilata Sun äitis RSS-syötteen (aikoinaan linkin hävitti blogini perustanut jälkikasvu). No, silläkin uhalla, että Blogilistan tilajaamäärät tästä hyvästä entisestään romahtaisivat: siinä se nyt on sivupalkissa passelisti yläosiossa. Ja ihan itse työstettynä, kun jälkikasvumokomasta ei ole ollut viikkoihin näköhavaintoa.

Että kiitos vain Turistille, jonka sivukoodista kävin lunttaamassa, mitä pitää kirjoittaa, että moisen saa aikaiseksi.

Lopuksi muistuttaisin mieliin vielä senkin, että about 8.9. paikkeilla olisi mahdollista osallistua kahteenkin blogimiittiin Tampereella. Olen puolittain lupautunut mukaan (kun viimeksi multa jäi tapaamatta se kaikkien ihanaksi mainitsema Plevnan Antti). Näkemisiin!

6 vastausta to “Interblogistiikkaa”

  1. PA Says:

    Minä olen täällä Park Inn -hotellissa. Yläkerrasta näköhavainnot mainittavia hämärän laskeuduttua.

    Varmaan otin sen pois, kun pidin redundanttina ajatellessani, että selain nyt tunnistaa syötteen muutenkin. Mutta Safari nyt ei tunnista näköjään syötettä sivullasi. Enkä muistanut, että redundanssi on juttusi ja syötelinkkejäkin siten kaksi. Toisessa merkinnät näemmä pidempiä kuin toisessa.

    Minäkään en jostain syystä saanut Rockin’ Gir’ Blogge’ -lätkää.

  2. Sun äitis Says:

    PA,
    on se sentään hienoa,että blogien kaltainen kommunikaatiokanava on keksitty, mitens minä nytkään taas muuten olisin päätynyt puheisiin kanssasi!

    Varmaan otin sen pois, kun pidin redundanttina ajatellessani, että selain nyt tunnistaa syötteen muutenkin.

    Mitä hittoa toikin on tarkoittavinaan? Ei kuulu brassailla hienoilla sanoilla, jollei tietoisesti tahdo pudottaa vanhoja rouvia kyydistä! Jos se tarkoittaa sitä oranssia lätkää osoiterivillä, niin on se täällä Firefoxilla näkynyt, kun olen siitä osannut Sun äitis -syötteen tilata ohjaajien blogikansioon opeopiskelijoille. Mutta jollei sitä ystävän selaimessa ole näkynyt ja hän kauniisti pyytää linkin liittämään, niin kai tässä jollain aikataululla piti reagoida.

    Enkä muistanut, että redundanssi on juttusi ja syötelinkkejäkin siten kaksi.

    Linkkejä on kaksi, kun siinä Turistin sivupalkissakin, joka lienee noiden RSS-linkkien osalta alkupeäistä Blogsome-kamaa, oli. Siellä niiden nimenä oli
    RSS .92 ja RSS 2.0, eikä minulla ole aavistustakaan, kumpi piti napata, joten otin molemmat. Olisi siellä vielä ollut sellainenkin mahdollisuus kuin RDF 1.0 ja lisäksi kommenttifeedi. Et siis melko kohtuudessa pysyin kuitenkin, kun vain puolet ahnehdin!

    Erityisen kiva kuulla susta, vaikka sitten vain näin! Mielelläni livetapaisin, jos sulla on jossain välissä aikaa!

  3. Ohari Says:

    Äitis, saanen tiedottaa lisäksi, että täällä voi käydä merkkaamassa toistenkin nähtäville oman sopivimman tapaamispäivänsä. Ketään ei tirvaista turpiin, vaikka etukäteisilmoittautumisesta huolimatta ei pääsisikään paikalle – puolittaisetkin ilmoittautumiset otetaan ilolla vastaan – joten pelko pois, Rosemariet, ja rukseja taulukkoon! (Tapaamispaikasta ei ole vielä sovittu mitään, mutta mielessäni olen tosiaan hellinyt ajatusta Plevnasta!)

    Minä jätin rock-merkit tarkoituksella jakamatta, sillä siinä vaiheessa kun sellainen minulle läpsähti, tuntui että joka ikisellä oli vähintään kuusi merkkiä jo plakkarissaan*. Minusta sinä oot rokunaama, niin että jos vielä merkin tahdot, tule ihmeessä hakemaan semmoinen blogistani!

    *) Mikä ihme on plakkari? Rahapussin, leilin ja povitaskun sekoitus? Häh?

  4. Kriisi Says:

    Niin siis minähän olen pitänyt täysin luontevan itsestäänselvänä että Plevnaan. Antti, Antti! Sydämeni jo väpäjää ja läpättää!

  5. Mari(nadi) Koo Says:

    Ei mullekaan kukaan sitä Rock’in-namikkaa lahjoittanut. Taidankin olla enemmän pop.

    Mutta hyvä, että Sut saa nyt syötteenä!

  6. Sun äitis Says:

    Päivityskommentti
    Olen sittemmin tavannut PAn kahdesti, perjantaina jopa useita tunteja. Kiitos, tykkäsin!

    Ohari,
    Tampereelle tuloni todennäköisyys on joltisenkin korkea, jos tapaaminen on 8.9. Gorba on näet siinä viikonvaihtessa resupsmerikilpailemassa Haminassa ja saapuu vasta myöhään lauanataina kotiin. On vain kohtuullista, että joutuu hetken vartoomaan petikaveriaan.

    Kiitos ystävällisestä Rok-tarjoomuksestasi. Päätin nyt kuitenkin tulkita, että sen helyn aika on osaltani ohi.

    Kriisi
    mä kanssa olen pitänyt kirjoittamattomana totuutena, että Tampereen blogimiitti on Plevnassa yhtä itsestäänselvästi kuin blogipiqniq on Alppiluistossa!

    Marinadi
    en varsinaisesti ollut tiedostanut syötteettömyyttä, sillä Mac Firefoxissa (jota käytän, vaikka puhdasotsainen sukuhaara vannoo Safarin nimeen) tuolla osoitetrivillä on aina näkynyt se feedin oranssi symboli (josta itsekin tilasin aikoinaan Sun äitis -syötteen opettajaopiskelijoiden Google Readeriin). Mutta hyvä jos nyt toimii vielä varmemmin-

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


